روش‌های ارسال سفارش

 

ارسال کلیه سفارش‌ها از دفتر مرکزی فروشگاه در شیراز انجام می‌پذیرد. سفارش‌ها ثبت‌ شده طبق روشی که در زمان ثبت سفارش تعیین می‌شود، ارسال می‌شوند که مشخصات و زمان حمل مربوطه به تشریح توضیح داده می‌شود. نکته مهم اینکه حداکثر وزن بسته برای ارسال با پست ۱۰ کیلوگرم می‌باشد که در صورت بیشتر شدن وزن، مراتب برای تغییر نوع ارسال به پس‌کرایه به اطلاع مشتری رسیده و مبلغ پرداختی برای هزینه پست عودت داده می‌شود.

پست پیشتاز:

زمان حمل اعلامی شرکت پست در این روش ۱ تا ۳ روز است که برای مراکز استان ۱ تا ۲ روز، ‌شهرستان‌های بزرگ ۲ تا ۳ روز و شهرهای کوچک و روستاها ۳ روز می‌باشد. هرگونه تأخیر در این زمان‌بندی بر عهده شرکت پست بوده و خارج از مسئولیت فروشگاه می‌باشد. مرسولات ارسالی با پست از «سامانه رهگیری مرسولات پستی» قابل رهگیری می باشند.

 تیپاکس:

تیپاکس یک شرکت حمل‌ونقل خصوصی است که تنها در برخی شهرهای ایران خدمات‌رسانی می‌کند (شهرها و شهرستان‌های بزرگ).

زمان حمل اعلامی شرکت تیپاکس در این روش ۱ تا ۲ روز است و هزینه حمل بسته‌ها نیز با توجه به وزن بسته‌ها تعیین می‌شود. در این روش بسته‌ها به‌صورت پس‌کرایه ارسال می‌شوند و به این معنی که تنها هزینه خدمات در زمان سفارش دریافت می‌شود و هزینه حمل بسته در زمان تحویل بسته به مشتری از وی دریافت می‌شود.

باربری و ترمینال:

در این دو روش نیز همانند تیپاکس بسته‌ها به‌صورت پس‌کرایه ارسال‌شده و امکان ارسال بسته‌ها به تمام شهرهای کشور مقدور می‌باشد. تمامی سفارش‌ها در این روش به‌صورت پیش‌فرض تحویل انبار شرکت‌های مسافربری (ارسال با اتوبوس) می‌شوند. در صورت تمایل به ارسال با باربری خاص، پس از هماهنگی و در دست داشتن اطلاعات تماس آن باربری در شهر تبریز، با دفتر فروش تبریز تماس حاصل فرمایید.

ارسال با پیک:

این روش تنها مختص محدوده شهر شیراز می باشد. محدوده ارائه خدمات از شمال به دروازه قرآن، از شرق به گل سرخ، از جنوب به میانرود و از غرب به شهرک گلستان محدود می باشد. سفارش‌هایی که تا قبل از ساعت ۱۲:۰۰ روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته ثبت ‌شده باشند (با تعداد کالای متعارف) همان روز پس از ساعت ۱۵ (ساعت خروج پیک از دفتر مرکزی شیراز) ارسال خواهند شد. هزینه ارسال با این روش بر عهده مشتری می‌باشد. با توجه به مسیربندی، حداکثر زمان انتظار پیک در محل مشتری ۵ دقیقه خواهد بود. بدیهی است روزهای تعطیل رسمی خارج از این شرایط است.

نحوه ارسال سفارش و هزینه‌های مربوطه

سفارش‌ها در شرایط عادی حداکثر طی یک روز کاری پس از تکمیل سفارش پردازش می‌گردند؛ در این حالت وضعیت سفارش به «در دست اقدام» تغییر می‌کند. این زمان در شرایط خاص و ایام پیک کاری، احتمال افزایش به دو یا سه روز کاری را خواهد داشت. تحویل بسته به مشتری نیز بستگی به روش ارسال کالا دارد. سفارش‌ها ثبت‌شده طبق روشی که در زمان ثبت سفارش تعیین می‌شود، ارسال می‌گردد و هزینه بسته‌بندی و ارسال سفارش‌ها بر عهده مشتری می‌باشد. هزینه بسته‌بندی به نسبت تعداد ردیف کالای خریداری‌شده، به هزینه ارسال اضافه گشته و در مرحله پرداخت به مشتری اعلام می‌گردد.

با توجه به اینکه تمام مرسولات بیمه می‌شوند، تمام مسئولیت‌ها و آسیب‌های احتمالی در حین حمل بر عهده طرف قرارداد حمل کالا بوده و هرگونه پیگیری بر عهده خریدار بوده و فروشگاه تنها بر اساس تعهد معنوی، در حد توان در این مسیر مشتریان را یاری خواهد کرد.

هزینه‌های حمل سفارش‌ها به عهده مشتری می‌باشد. انواع روش‌های حمل در مرحله ثبت سفارش نمایش داده‌شده و با توجه به نوع درخواست و سلیقه خریداران قابل انتخاب می‌باشد.

هزینه اخذ شده برای ارسال با پست، به‌صورت متوسط محاسبه‌شده و در دو مبلغ ثابت برای پست پیشتاز و سفارشی به هنگام انتخاب شیوه ارسال به مبلغ پرداختی اضافه می‌گردد که شامل هزینه ملزومات بسته‌بندی و هزینه پستی می‌باشد که بدون در نظر گرفتن وزن مرسوله محاسبه شده است. روش ارسال با باربری (تحویل به اتوبوس‌های بین‌شهری) شامل هزینه ارسال بسته از دفتر فروش به شرکت باربری بوده و این فروشگاه اطلاع دقیقی از هزینه‌های حمل کالا ندارد. ارسال با تیپاکس تنها به شهرهایی که دفتر تیپاکس در آن‌ها فعال می‌باشد مقدور خواهد بود. در نظر داشته باشید به دلیل پس کرایه بودن ارسال با باربری یا تیپاکس، امکان ارسال سفارشاتی که مبلغ آنها پایینتر از حداقل هزینه این دو روش ارسال باشند، میسر نمی‌باشد.

همچنین امکان اضافه شدن هزینه بسته بندی برای هر سفارش نسبت به تعداد اقلام آن وجود دارد.

پس از ارسال وضعیت سفارش به «جمع آوری شده» تغییر می‌کند. درج کد رهگیری و شماره بارنامه مرسولات، یک روز کاری پس از ارسال انجام خواهد یافت که پس‌ازآن وضعیت سفارش به «حمل شد» تغییر خواهد کرد.

به همراه سفارش‌هایی که تیک مربوطه را فعال نموده باشند، یک نسخه برگ خرید مهردارارسال می‌گردد که در بردارنده اطلاعات خریدار مطابق آنچه در قسمت مربوطه حساب کاربری تکمیل نموده است، خواهد بود. بدیهی است پس از پردازش سفارش، امکان تغییر اطلاعات برگ خرید، تقسیم برگ خرید به چند بخش و نیز امکان صدور مجدد برگ خرید فراهم نخواهد بود. فایل الکترونیکی (فاقد مهر) برگ خرید سفارش‌ها، از قسمت «سفارش‌ها اخیر من / تاریخچه سفارش‌ها» قابل دانلود است.

 

در ادامه نحوه پیگیری هر یک از روش های ارسال توضیح داده شده است.

ارسال از طریق اداره پست: در صورت انتخاب روش حمل از طریق اداره پست، کد رهگیری به شما داده خواهد شد که می توانید از طریق وب سایت اداره پست www.itemtracking.post.ir و یا اداره پست شهرتان مرسوله خود را پیگیری نمایید. معمولاً انتخاب گزینه پست پیشتاز یک الی سه روز و انتخاب گزینه پست سفارشی هفت الی ده روزتا رسیدن مرسوله شما زمانبر خواهد بود. لازم به ذکر است که اداره پست شرکتی دولتی بوده و فروشگاه هیچ نظارتی بر روی آن نداشته و در صورت تأخیر و یا هرگونه مشکلی، می بایست با در دست داشتن کد رهگیری به اداره پست شهر خود مراجعه نمایید.

ارسال از طریق تیپاکس: در صورت انتخاب روش حمل از طریق تیپاکس، شماره بارنامه ای به شما داده خواهد شد که می توانید از اداره تیپاکس شهر خود این مرسوله را پیگیری نمایید. این روش به علت پسکرایه بودن، مامور شرکت تیپاکس بعد از تحویل مرسوله کرایه ارسال مرسوله را از شما دریافت خواهد نمود. لازم به ذکر است که بعد از ارسال مرسوله، پیگری مرسوله بر عهده کاربر بوده و شرکت مسئولیتی در قبال پیگیری مرسوله نخواهد داشت.

ارسال از طریق باربری: در صورت انتخاب روش حمل از طریق باربری، شماره بارنامه ای با ذکر نام باربری مربوطه جهت دریافت مرسوله به شما داده خواهد شد. در این روش نیز به علت پسکرایه بودن به هنگام تحویل مرسوله کرایه ارسال از شما دریافت خواهد شد. در صورتی که انباری جهت دریافت مرسوله به شما داده نشد، می توانید به انبار مرکزی باربری خود مراجعه نمایید. همچنین می توانید با شماره هیا باربری که برای شما ارسال می گردد تماس گرفته و از زمان ارسال و شماره تعاونی تحویل گیرنده اطلاع یابید.  لازم به ذکر است که پیگیری بعد از ارسال مرسوله بر عهده کاربر بوده و شرکت مسئولتی در قبال ارسال مرسوله نخواهد داشت.

ارسال از طریق پیک موتوری: در این روش ، مرسولات بعد از جمع آوری تحویل پیک موتوری داده می شود. قبل از ارسال جهت هماهنگی با شما تماس گرفته خواهد شد. لازم به ذکر است که هزینه پیک بر عهده مشتری می باشد.

  • شما می توانید شماره باربری یا تیپاکس شهر خود را از طریق سامانه ۱۱۸ دریافت نمایید.
  • لازم به ذکر است که بعد از تحویل کالا توسط شرکت به واحد ارسال، شرکت مسئولیتی در قبال زمان تحویل کالا توسط سرویس دهنده و یا مبلغ پس کرایه نداشته و در صورت بروز مشکل می بایست با واحد مربوطه ارسال شده کالای خود تماس حاصل فرمایید.